29 Φεβ 2020

Γ-ΣΤ: Μαθήματα Ρομποτικής

Από τη δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2020, όλα τα τμήματα από την Γ έως τη ΣΤ τάξη παρακολουθούν το πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Education με το πακέτο Wedo 2.0 και προγραμματισμό των κατασκευών τους σε Scratch.

Τα παιδιά μέσα από τον πειραματισμό, ανακαλύπτουν μόνα τους τη γνώση

Η ενασχόληση με την εκπαιδευτική ρομποτική και τον προγραμματισμό ενισχύει την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών καθώς και την επίλυση σύνθετων προβλημάτων μέσα από μια διασκεδαστική διαδικασία όπου τα παιδιά μαθαίνουν μέσα απ’ το παιχνίδι.

Η κατασκευή με τουβλάκια LEGO αποτελεί μια μοναδική «γλώσσα επικοινωνίας» η οποία μαθαίνεται πολύ εύκολα. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά όλοι οι μαθητές μας κατασκευάζουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους σε LEGO δημιουργίες. Αυτή η διαδικασία διεγείρει το ενδιαφέρον τους συνεχώς όσο αναπτύσσουν τις κατασκευές τους. Όταν οι μαθητές ενθουσιάζονται για αυτό που κάνουν τότε νιώθουν την ανάγκη να μοιραστούν τις ιδέες τους με τους άλλους αναπτύσσοντας έτσι δεξιότητες επικοινωνίας, γίνονται αυθόρμητοι και αποκτούν αυτοπεποίθηση αλλά και κίνητρο για να συνεχίσουν. Οι μέθοδοι αυτές επίσης είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής που δε μπορούν να συμμετέχουν πλήρως στο μάθημα.

Όταν οι ερωτήσεις που κάνουμε στους μαθητές περιέχουν μόνο μία προκαθορισμένη απάντηση τότε δεν υπάρχουν περιθώρια για δημιουργικότητα. Τέτοιου τύπου προσεγγίσεις μπορούν να μειώσουν το ενδιαφέρον και το κίνητρο από τους μαθητές. Στο πραγματικό κόσμο τα ερωτήματα που συναντάμε δε μπορούν να απαντηθούν με μια λίστα έτοιμων απαντήσεων. Θα πρέπει να αυτοσχεδιάζουμε και να γίνουμε δημιουργικοί. Μια τέτοια προσέγγιση ακολουθούμε και στο μάθημά μας.






Αλέξανδρος Ρονιώτης
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής